Mentorski projekt za djelatnike/ce u obrazovanju – EduMentor+
Projekt ima za cilj razvoj i unapređenje mentorskih kompetencija i vještina djelatnika u obrazovanju kroz program edukacije, supervizije i mentorskih susreta. Projekt će trajati osam mjeseci (s početkom u januaru 2025.) i osigurat će podršku za 10 mentora i 10 pripravnika u školama u Kantonu Sarajevo.
Nakon Treninga naprednih mentorskih vještina za trenere u organizaciji Mentoring Plus, uz akreditaciju Međunarodnog instituta za coaching i mentorstvo, trenerice mentorskih vještina, kretorice i realizatorice Mentorskog projekta za djelatnike/ce u obrazovanju EduMentor+ ispred Udruženja „DUGA“ su Ranka Katalinski, Anka Izetbegović, Alma Kudra i Marina Nezirović.
Šta je mentorstvo i zašto je važno?
“Mentorstvo je odnos učenja koji uključuje razmjenu vještina, znanja i stručnosti između mentora i mentija kroz razvojne razgovore, dijeljenje iskustva i modeliranje. Odnos može da pokriva širok spektar konteksta i predstavlja inkluzivno dvosmjerno partnerstvo za međusobno učenje koje vrednuje razlike.” European Mentoring & Coaching Council (EMCC).
Mentorstvo ima značajan utjecaj na blagostanje nastavnika, uključujući njihovo zadovoljstvo poslom, motivaciju, efikasnost u obavljanju zadataka, kao i zadržavanje na radnom mjestu. U okviru projekta EduMentor+, pažnja je posvećena temeljnoj pripremi mentora i pripravnika, osiguravajući da oba sudionika budu odgovarajuće obučena za svoje uloge.
Aktivnosti projekta
- Početno istraživanje i evaluacija Projekta
Ovaj pilot projekt će pratiti početno i završeno istraživanje kako bi pokazali efikasnost i korist za nastavnike, učenike, roditelje, školu i cjelokupnu zajednicu.
- Edukacijski program za 10 mentora – 16 sati
Program obuke temelji se na savremenom pristupu mentorstvu koji pomaže nastavnicima u unapređenju njihovih znanja i vještina s ciljem poboljšanja postignuća učenika. Program obuhvata tri modula koji omogućavaju učesnicima da se upoznaju s teorijskim okvirima relevantnih oblasti, uz primjere njihove primjene. Takođe, uključuje praktične vježbe za razvoj i unapređenje vještina.
- Grupna i individualna supervizija za mentore – minimalno 4 sata
Supervizija će mentorima pružiti priliku da slobodno razmjenjuju svoja iskustva, dileme i osjećaje, omogućujući im kritičko promišljanje i refleksivnost o radu. Ovaj proces otvara prostor za razmatranje mogućih promjena, što doprinosi njihovom profesionalnom razvoju i unapređenju mentorskih praksi.
- Edukacijski program za 10 pripravnika – 4.5 sata
Edukacija pripravnika o njihovim pravima i obavezama ključna je za izgradnju efektivnog i produktivnog odnosa u mentorskom procesu. Moduli će obuhvatiti teme kao što su odgovornost, očekivanja, postavljanje granica, prihvatanje povratne informacije i proaktivno traženje rješenja.
- Sastanci podrške za pripravnike – minimalno 2 sata
Kada mentiji razumiju kako funkcioniše mentorski odnos, mogu aktivnije učestvovati u obrazovnoj zajednici, što jača međusobnu podršku među kolegama. Sastanci podrške pružit će priliku za razmjenu iskustava i refleksiju s drugim mentijima, uz facilitaciju Udruženja „DUGA“.
- Mentorski susreti – minimalno 6 sati
Jedna od osnovnih uloga mentora je da se uključi u “unutarnji dijalog” pripravnika, pomažući mu u razmišljanju o problemima i donoseći nove perspektive kroz postavljanje pitanja koja potiču na promišljanje. Mentori će koristiti različite strategije za uspostavljanje mentorskog odnosa i vođenje mentorskih razgovora. Fokus će biti na stvaranju prostora za učenje, uvide, postavljanje fleksibilnih ciljeva i ličnu promjenu.
- Izrada Smjernica za mentore
Smjernice za mentore će jasno definirati ciljeve i očekivanja mentorstva, te dati preporuke za olakšanu komunikaciju i povratne informacije. Smjernice će predstavljati izvor dostupnih resursa i podrške, ističući etičke principe, te metode za praćenje i evaluaciju.