Mentori u sklopu projekta “EduMentor+”

Edukacijski program za 10 mentora u trajanju od 16 sati

Program edukacije mentora predstavljen je kroz uvodni susret i tri modula.

✅ 21. januara 2025. u toku uvodnog susreta predstavljeni su ciljevi programa, dinamika aktivnosti, kao i andragoški principi i ciklus obrazovanja odraslih. Također, podijeljeni su rezultati istraživanja koje je ukazalo na postojeće mentorske vještine radnika u obrazovanju u školama u Kantonu Sarajevo. Mentori su istaknuli želju za unaprjeđenjem komunikacijskih vještina, međuljudskih odnosa, upravljanja konfliktima, te rada u timu. Naglašeno je da je za uspješan prijem pripravnika na radno mjesto od ključne važnosti umrežavanje i podrška cijele škole, kako bi pripravnik dobio uvid u sve aspekte radnog okruženja.

✅ 1. februara 2025. održan je prvi modul koji je bio prilika da razgovaramo o vrijednostima razvojno orijentiranog mentorstva, kao i o ključnim ulogama i zadacima mentora. Metafore koje su učesnici podijelili za mentora:

  • “Stabilna skela”
  • “Graditelj”
  • “Navigator”
  • “Mentor je kapetan, a pripravnik kormilar”         

“Važno mi je razumjeti pripravnika, njegove potrebe, želim da što više stvari iskusi, jer je značajno iskustveno učenje”, istakao je jedan od učesnika edukacije.

✅ 19. februara 2025. za vrijeme drugog modula, poseban fokus je bio na vještinama mentora, uključujući asertivnu komunikaciju, aktivno slušanje, povratne informacije, sumiranje i utjecajna pitanja u razvojnom mentorstvu. Unaprjeđene su vještine mentora koje će im koristiti u radu s pripravnicima.
Kreirali smo sigurno mjesto za razmjenu iskustava, gdje su učesnici podijelili svoje najvažnije trenutke.
Na pitanje “Kada vas je zadnji put neko istinski slušao?“, odgovor je bio jasan – “Ovdje, u DUGI!

✅ Treći modul je realiziran interaktivno kroz vježbe, demonstraciju mentorskog razgovora i primjenu projektivnih tehnika.

  • Učesnici su istaknuli da će njihov rad s pripravnicima biti usmjeren na izgradnju odnosa. Mentorisanje će biti opuštenije, obogaćeno novim tehnikama i alatima.
  • Razvoj kompetencija i povećanje zadovoljstva u radu pripravnika djeluju posebno inspirativno da svoju ulogu mentori obavljaju sa zadovoljstvom i lakoćom.

“Na drugačiji način sam spoznao mentorstvo.”
“Lijepo, ugodno, korisno i inspirativno iskustvo.”
“Značajna mi je bila podrška koju sam dobila od grupe.”
“Učestvovala sam na brojnim edukacijama i teme se često ponaljaju, ali ovo je bilo nešto novo, drugačije, korisno.”
“Prezadovoljna sam. Hvala vam. Naš odaziv i prisustvo puno govore.”
“Bilo je vrlo intenzivno, čuo sam nove informacije. Osjećam se opušteno i zadovoljan sam.” 

Ovaj edukacijski program potvrdio je važnost temeljite pripreme nastavnika za mentorsku ulogu, kroz edukaciju i razvoj vještina koje će im olakšati proces mentorstva. Umrežavanje s drugim mentorima, iz različitih škola i različitih obrazovnih nivoa pokazalo se kao jako značajno za mentora zbog razmjene iskustava.

Nastavak

Mentori će u narednom periodu uz superviziju raditi u parovima s pripravnicima. Pripravnici će učestvovati u iskustvenim radionicama. Također, u toku je izrada smjernica za primjenu razvojnog mentorstva u obrazovanju.

 

Više o projektu pogledajte OVDJE.