Edukacijski program za 10 mentora u trajanju od 16 sati
Program edukacije mentora predstavljen je kroz uvodni susret i tri modula.
21. januara 2025. u toku uvodnog susreta predstavljeni su ciljevi programa, dinamika aktivnosti, kao i andragoški principi i ciklus obrazovanja odraslih. Također, podijeljeni su rezultati istraživanja koje je ukazalo na postojeće mentorske vještine radnika u obrazovanju u školama u Kantonu Sarajevo. Mentori su istaknuli želju za unaprjeđenjem komunikacijskih vještina, međuljudskih odnosa, upravljanja konfliktima, te rada u timu. Naglašeno je da je za uspješan prijem pripravnika na radno mjesto od ključne važnosti umrežavanje i podrška cijele škole, kako bi pripravnik dobio uvid u sve aspekte radnog okruženja.
1. februara 2025. održan je prvi modul koji je bio prilika da razgovaramo o vrijednostima razvojno orijentiranog mentorstva, kao i o ključnim ulogama i zadacima mentora. Metafore koje su učesnici podijelili za mentora:
- “Stabilna skela”
- “Graditelj”
- “Navigator”
- “Mentor je kapetan, a pripravnik kormilar”
“Važno mi je razumjeti pripravnika, njegove potrebe, želim da što više stvari iskusi, jer je značajno iskustveno učenje”, istakao je jedan od učesnika edukacije.
19. februara 2025. za vrijeme drugog modula, poseban fokus je bio na vještinama mentora, uključujući asertivnu komunikaciju, aktivno slušanje, povratne informacije, sumiranje i utjecajna pitanja u razvojnom mentorstvu. Unaprjeđene su vještine mentora koje će im koristiti u radu s pripravnicima.
Kreirali smo sigurno mjesto za razmjenu iskustava, gdje su učesnici podijelili svoje najvažnije trenutke.
Na pitanje “Kada vas je zadnji put neko istinski slušao?“, odgovor je bio jasan – “Ovdje, u DUGI!”
Treći modul je realiziran interaktivno kroz vježbe, demonstraciju mentorskog razgovora i primjenu projektivnih tehnika.
- Učesnici su istaknuli da će njihov rad s pripravnicima biti usmjeren na izgradnju odnosa. Mentorisanje će biti opuštenije, obogaćeno novim tehnikama i alatima.
- Razvoj kompetencija i povećanje zadovoljstva u radu pripravnika djeluju posebno inspirativno da svoju ulogu mentori obavljaju sa zadovoljstvom i lakoćom.
“Na drugačiji način sam spoznao mentorstvo.”
“Lijepo, ugodno, korisno i inspirativno iskustvo.”
“Značajna mi je bila podrška koju sam dobila od grupe.”
“Učestvovala sam na brojnim edukacijama i teme se često ponaljaju, ali ovo je bilo nešto novo, drugačije, korisno.”
“Prezadovoljna sam. Hvala vam. Naš odaziv i prisustvo puno govore.”
“Bilo je vrlo intenzivno, čuo sam nove informacije. Osjećam se opušteno i zadovoljan sam.”
Ovaj edukacijski program potvrdio je važnost temeljite pripreme nastavnika za mentorsku ulogu, kroz edukaciju i razvoj vještina koje će im olakšati proces mentorstva. Umrežavanje s drugim mentorima, iz različitih škola i različitih obrazovnih nivoa pokazalo se kao jako značajno za mentora zbog razmjene iskustava.
Nastavak
Mentori će u narednom periodu uz superviziju raditi u parovima s pripravnicima. Pripravnici će učestvovati u iskustvenim radionicama. Također, u toku je izrada smjernica za primjenu razvojnog mentorstva u obrazovanju.
Više o projektu pogledajte OVDJE.